Η διαβόητη κακή υποστήριξη gaming της Apple θα μπορούσε να γίνει παρελθόν σύντομα με την ενημέρωση macOS Sonoma που προσθέτει μια λειτουργία παιχνιδιού και το Game Porting Toolkit για προγραμματιστές. Αυτά τα χαρακτηριστικά παρουσιάστηκαν χωρίς πολλές φανφάρες στην εκδήλωση WDCC ‘23, αλλά ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτές οι κάπως υποτιμημένες πτυχές gaming που έρχονται στο macOS μπορεί να αποδειχθούν μεγάλη υπόθεση για την Apple τα επόμενα χρόνια.
Στο μεταξύ, ορισμένοι δοκιμαστές macOS είχαν την ευκαιρία να παίξουν με το Game Porting Toolkit και ανακαλύφθηκε ότι περιλαμβάνει επίσης τον CrossOver εξομοιωτή Wine που επιτρέπει ήδη στους τίτλους παιχνιδιών DX12 να εκτελούνται σε macOS με αξιοπρεπή αποτελέσματα.
Ο εξομοιωτής Wine περιλαμβάνεται στην πραγματικότητα για τους προγραμματιστές παιχνιδιών ώστε να αξιολογούν γρήγορα και να σχεδιάζουν μια θύρα παιχνιδιού, ωστόσο οι χρήστες του macOS προχώρησαν και βελτίωσαν περαιτέρω το λογισμικό για να επιτρέψουν σε παιχνίδια όπως το Diablo IV, το Cyberpunk 2077, το Spider-Man, το Hogwarts Legacy και το Elden Ring να τρέχουν ακόμη και σε επεξεργαστές πρώτης γενιάς M1. Φυσικά, η απόδοση στους επεξεργαστές M1 δεν είναι τόσο μεγάλη, αλλά τα νεότερα μοντέλα M2 με πιο ισχυρά iGPU δείχνουν πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα.
Το Diablo IV, για παράδειγμα, δοκιμάστηκε σε επεξεργαστή M2 Max σε ανάλυση 1512 x 982 (το μισό της πραγματικής μέγιστης ανάλυσης 3024 x 1964) με μέγιστες ρυθμίσεις ποιότητας και το chipset της Apple ήταν σε θέση να τρέξει το παιχνίδι κατά μέσο όρο 80 - 90 fps.
Ένας άλλος κάτοχος του M2 Max δοκίμασε το Hogwarts Legacy με ρυθμίσεις Medium και ανάλυση απόδοσης περιορισμένη στα 1008 x 655 και κατάφερε να χτυπήσει 35-40 fps. Παρόμοιες μετρήσεις fps καταγράφηκαν με τον ίδιο επεξεργαστή στο Spider-Man με ανάλυση 1800 x 1169.
Η εκτέλεση του Cyberpunk 2077 σε ένα παλαιότερο τσιπ M1 αποδείχθηκε μια μικρή πρόκληση. Ανεβάζοντας τα πάντα μέχρι το Ultra, το παιχνίδι έτρεχε μόνο στα ~15 fps με μειωμένη ανάλυση 1440 x 900. Ένα πιο ισχυρό M2 θα μπορούσε πιθανότατα να φτάσει κοντά στα 60 fps με τις υψηλές ρυθμίσεις.
Το Elden Ring που εκτελείται σε M1 Pro σε ανάλυση 1728 x 1117 έχει σχεδόν 50 fps, ενώ ένα M2 Pro κατάφερε να πετύχει 100+ fps στο GTA 3 Vice City με ανάλυση 1800 x 1033.
Όλα αυτά τα αποτελέσματα ελήφθησαν χωρίς τη βοήθεια της σούπερ ανάλυσης MetalFX της Apple. Μια εφαρμογή, ανά τίτλο, για αυτό το χαρακτηριστικό θα είναι πλέον δυνατή με το Game Porting Toolkit, ενισχύοντας περαιτέρω την απόδοση, ελπίζουμε, κατά τουλάχιστον δύο φορές.
follow us
Για να μην χάνεις τα νέα μας ακολούθησε μας στο Google News, αλλά και σε Facebook, Instagram, Youtube